هفت افزار

فروشگاه لپ تاپ کردستان سنندج- لپ تاپ صنعتی - لپ تاپ استوک- تعمیرات سخت افزاری تخصصی لپ تاپ-مقایسه قیمت لپ تاپ-قیمتهای به روز لپ ناپ-کردستان-سنندج

هفت افزار

فروشگاه لپ تاپ کردستان سنندج- لپ تاپ صنعتی - لپ تاپ استوک- تعمیرات سخت افزاری تخصصی لپ تاپ-مقایسه قیمت لپ تاپ-قیمتهای به روز لپ ناپ-کردستان-سنندج

لپ تاپ های لنوو

شرکت لنوو یا نام کامل آن Lenovo Group Limited این شرکت در سال ۱۹۸۴ و با نام اصلی Legend لِجند، به معنی افسانه در شهر پکن چین می باشد.شعبه مرکزی شرکت لنوو که یک شرکت چند ملیتی است در شهر پکن قرار دارد. لپ تاپ Lenovo درحال حاضر، دارای بازار فروشی به مانند برندهای رقیب همچون ایسوس یا سونی نمی باشد که می تواند دلیل آن را گسترده نبودن تبلیغات و کم سرو صدا بودن نسبت به رقبایی همچون ایسوس و سونی و اپل دانست.

لنوو تقاضا و درخواست کمتری در بازار ایران نسبت به سایر برندهای کمپانی های مشهور را داراست. به این دلیل که مردم شناخت و آشنایی کافی با این برند را ندارند به لپ تاپ لنوو به عنوان دستگاه لپ تاپ ناشناخته نگاه می کنند ،

باید ذکر کرد که اخیراً ، دیدگاه و نظر خیلی از کاربران و مردم نسبت به لپ تاپ لنوو در حال تفییر و بهبود است بدین علت که در حقیقت لپ تاپ های کمپانی لنوو از کیفیت ساخت خوبی برخوردار است و نسبت به قطعات و همچنین کانفیگ سخت افزاری اش از قیمت بسیار مناسبی برخوردار می باشد.


شرکت Lenovo با نام کامل Lenovo Group Limited در سال ۱۹۸۴ و با نام اصلی Legend لِجند ، به معنی افسانه در شهر پکن چین تاسیس شد . شرکت لنوو یک شرکت چند ملیتی می باشد که شعبه مرکزی آن در شهر پکن قرار دارد. از شعب مهم دیگر این شرکت ، میتوان به شعبه شهر موریسویل ( Morrisville ) آمریکا اشاره کرد . از آنجا که شرکت لنوو در کشور چین دارای رقبایی است ، مدیران شرکت بر آن شدند تا با سعی و تلاش با رقابت با این شرکت ها بر آیند . بر همین اساس شرکت لنوو با شرکت IBM آمریکا تفاهم نامه ی همکاری امضا کرد و در سال ۲۰۰۵ نام کمپانیIBM هم در محصولات لنوو آورده شد . در حقیقت شرکت IBM از سابقه ،  اعتبارو روابط چندین و چند ساله خودش و همچنین ایده و نظرات مهندسین آمریکایی در محصولات لنوو استفاده کرده و از این همکاری سود می برد . اکنون جهت آشنایی شما به توضیح و معرفی انواع مدلهای لپ تاپ لنوو خواهیم پرداخت .


در کل لپ تاپ های لنوو به ۳ دسته تقسیم می شوند :


لنوو سری  ThinkPad

نام Thinkpad توسط شرکت IBM آمریکا انتخاب شده است. داستان نامگذاری این گونه بود که اعضای شرکت در اتاق فکر IBM به دنبال انتخاب یک نام مناسب برای لپ تاپ بوده اند. به دنبال نامی بودند که کاربران آماتور از شنیدنش واهمه ای نداشته باشند و در مقابل به هنگام کار با ان حس خوبی داشته باشند. اینجا بود که یکی از اعضا با یک کاور چرمی (PAD ) که بر روی آن کلمه ی Think نوشته شده بوده وارد اتاق شده و کاور را روی میز میگذارد و بدین ترتیب ایده ای اسم ThinkPad شکل می گیرد.

لنوو سری  IdeaPad

تولید لپ تاپ لنوو خانواده Ideapad از سال ۲۰۰۸ آغاز شده است. شکل گیری ایده و طرح اصلی و همچنین تولید این خانواده از لپ تاپ لنوو در خود شرکت لنوو و در کشور چین بود. تمایل خانواده Ideapad اغلب به سوی خواسته های مشتریان و مخاطبانش بوده است . در حال حاضر خانواده Ideapad و خانواده Essential از پر فروش ترین محصولان لنوو در بازار ایران هستند . ویژگی متمایز کیفیت خوب ، قیمت مناسب و قطعات مناسب تاثیر بسزایی در اقبال مشتریان به این خانواده از لپ تاپهای لنوو داشته است .

· سری های Y , Z , U جزو خانواده Ideapad هستند . لپ تاپ لنوو سری Flex و Ideapad Yoga نیز از محصولات دیگر این خانوادههستند .

· سری U که مخفف کلمه ی Ultrabook آلترابوک است از پردازنده هایی کم مصرف و کم قدرت برخوردار است و اغلب دارای دو حافظه است ، که یکی HDD یا همان هاردیسک برای ذخیره اطلاعات مثل عکس و فیلم و بازی وو دیگری حافظه SSD برای نصب ویندوز که در سرعت و توانایی آلترابوک تاثیر بسیار زیادی را داراست .

لنوو سری  Essential 

از لپ تاپ لنوو خانواده Essential به عنوان لپ تاپ هایی با کارایی روزمره و به عبارتی کاربری عام یاد می شود . سری B ، سری V و سری G جزو خانواده Essential می باشند . کمپانی لنوو در سال ۲۰۰۹ با معرفی لپ تاپ لنوو G530 ، خانواده Essential را تشکیل و سازماندهی نمود . خانواده Essential به مانند بسیاری از لپ تاپ های لنوو با یک حرف و ۳ رقم کد گذاری می شوند . مانند G530 در میان ۳ سری که برایتان ذکر شد ، سری G شناخته شده تر است . سری B و سری V لپ تاپ هایی برای استفاده شرکت ها و تجارت های کوچک هستند . به طور کل خانواده Essential از نظر قیمت و کانفیگی که دارند مناسب می باشند . هم اکنون سری V و سری B از قدیمی های لنوو شناخته می شود و شدن و سری G لپ تاپ لنوو گوی رقابت را از دیگر سری ها ربوده است . لپ تاپ های سری G حداقل امکانات لازم را برای یک لپ تاپ را دارا می باشند به طوری که دیگر نامی از امکانات خانواده تینک پد و بعضی مواقع آیدیاپد به میان نمی آید . در حال حاضر ، لپ تاپ لنوو G500 و G510 و G580 از پر فروش ترین های برند لنوو در بازار ایران هستند . که مناسب برای انجام کارهای نیمه سنگین می باشند